Rysowanie

Anatomia jest przedmiotem bardzo wizualnym: trzeba wyrobić zdolność wyobrażania sobie trójwymiarowych struktur, przebiegu naczyń czy nerwów i ich wzajemnych relacji. Aby ułatwić sobie to niełatwe zadanie można sięgnąć po sprawdzony sposób - rysowanie samemu.

Ostatnio trafiłem na kanał użytkownika Proko, który publikuje znakomite filmiki edukacyjne, które pomóc mogą w podstawach rysunku anatomicznego. 


Filmiki skierowane przede wszystkim są do artystów, ale mogą również pomóc w zrozumieniu postaw budowy ciała człowieka. 

A może by tak podszkolić swoje umiejętności artystyczne? Na przykład rysując miednicę:


72 comments:

  1. Świetny filmik. Dzięki za polecenie.

    ReplyDelete
  2. Świetny pomysł! Na pewno takie ćwiczenie samemu jest bardzo przydatne i pomaga w nauce :)

    ReplyDelete
  3. Całkiem fajny kanał. Zabawne, że do dzisiaj na niego nie trafiłam, chociaż robię rysunki anatomiczne od lat :)

    ReplyDelete
  4. Filmik bardzo pomocny w zrozumieniu budowy ciała, powinni tak uczyć w szkołach.

    ReplyDelete
  5. No kanał jest naprawde bardzo ciekawy. Ćwiczenia jak najbardziej się przydają, bo tak powinno być wszędzie moim zdaniem. A tak ogólnie to ostatnio szukałem włóczek wełny. Jest tego taka masa na http://welnabawelna.pl/wloczki-welniane , że nie wiem co wybrać. Ale jeśli ktoś również tego szuka to polecam na tą stronę zajrzeć.

    ReplyDelete
  6. Co to jest? Wymiękam przy tym gościu. Szczytem moich umiejętności artystycznych jest narysowanie kilku kresek i kółka na górze, że niby to ludzik, a tu facet jakby nigdy nic rysuje miednicę ze szczegółami. Chyba czas w końcu ruszyć tyłek i zacząć się rozwijać :D

    ReplyDelete
  7. Według mnie aktualnie najbardziej ważna w motoryzacji jest ekonomiczność danego pojazdu. Producenci prześcigają się w nowinkach technologicznych często zapominająć o redukcji spalania auta, a potem celowo fałszują wyniki spalania. Przykładem dość głośnym był w ostatnich latach Volkswagen. Pozdrawiam serdecznie :-)

    ReplyDelete
  8. Można sie czegoś nauczyć z tego filmiku :)

    ReplyDelete
  9. To prawda, filmik naprawde jest interesujący.

    ReplyDelete
  10. Wow! wygląda to naprawdę nieźle, niektórzy mają naprawdę ogromny talent!

    ReplyDelete
  11. Rzeczywiście tej osobie talentu nie można odmówić...

    ReplyDelete
  12. Rysowanie można rzeczywiście wyćwiczyć :) Właśnie tego kursy są najlepsze.

    ReplyDelete
  13. To prawda, nie każdy jest do tego stworzony, ale można się tego nauczyć.

    ReplyDelete
  14. W jaki sposób niby można się nauczyć?

    ReplyDelete
  15. a ile te rysowanie zajmuje

    ReplyDelete
  16. Bardzo fajny wpis, z wielką chęcią go czytałem. W ogóle bardzo cieszę się, że trafiłem na ten blog bo jest tu mnóstwo interesujących rzeczy :)

    ReplyDelete
  17. Wspólnie z tym filmikiem rysowanie wydaję się banalnie proste :)

    ReplyDelete
  18. mi też się rysowanie podoba

    ReplyDelete
  19. Rysowanie to moja pasja, kocham to.

    ReplyDelete
  20. Filmik jak znalazł do ćwiczeń rysowania :) Moim zdaniem trzeba się urodzić z talentem do rysowania, chociaż trochę.

    ReplyDelete
  21. Rysowanie to prawdziwa sztuka :) Trzeba poświęcić wiele godzin aby dojść do takiej perfekcji.

    ReplyDelete
  22. To prawda, nie każdy ma talent do tego. Ale Tobie to wyszło genialnie.

    ReplyDelete
  23. Jak powiadają : ćwiczenie czyni mistrza :) Więc ołówki w dłoń i do rysowania :)

    ReplyDelete
  24. Filmik nie tylko skierowany do artystów :) Też sporo z niego wyniosłem.

    ReplyDelete
  25. Co prawda mnie bardziej interesuje uzębienie ale i tak nigdy nie potrafiłem tego dobrze rozrysować, chyba że mówimy o schematycznym rysunku.

    ReplyDelete
  26. Rysowanie to ciężkie zadanie, ale taki filmik sprawia że, staję się to chociaż trochę łatwiejsze :)

    ReplyDelete
  27. Świetna prezentacja, ale bez jakiegokolwiek talentu nie wyobrażam sobie wykonania czegoś podobnego;)

    ReplyDelete
  28. Super filmik. Bardzo ułatwia i pomaga w rysowaniu.

    ReplyDelete
  29. Dzięki za filmik! takich rzeczy potrzeba więcej w necie, tak trzymać :)

    ReplyDelete
  30. Super, że takie rzeczy powstają! Kiedyś nie było internetu i naprawdę ciężko było sobie poradzić samemu ;(

    ReplyDelete
  31. Super filmik. Na prawdę bardzo przydatny. Świetnie że ktoś wkońcu nakręcił taki filmik.

    ReplyDelete
  32. W jaki sposób zostałeś specjalistą w tej dziedzinie ? Bo to jest naprawdę fascynująca ścieżka, tylko nie wiem jak zacząć.

    ReplyDelete
  33. Świetny filmik, pomocny dla wielu artystów jak i anatomów ;)

    ReplyDelete
  34. Popieram przedmówców w 100% ! :)

    ReplyDelete
  35. Bardzo fajny i pouczający filmik ;)

    ReplyDelete
  36. interesujący film, zainteresował nawet mnie, czyli kompletnego laika w dziedzinie anatomii :D

    ReplyDelete
  37. Super blog. Świetny i przydatny filmik. Będę tutaj częściej zaglądać i polecę swoim znajomym.

    ReplyDelete
  38. to jest w ogóle genialny pomysł na przyswajanie anatomii! zamiast ciągle nudnych książek to taki filmik :D

    ReplyDelete
  39. Dokładnie, lepiej się przyswaja takie rzeczy z filmików niż z literatury fachowej :D

    ReplyDelete
  40. Znasz może jakieś podobne filmiki, którymi warto się podzielić :) ?

    ReplyDelete
  41. To mój pierwszy komentarz, stąd pytanie do Ciebie, jak zapatrujesz się na to co się dzieje w polskich szpitalach obecnie ?

    ReplyDelete
  42. Rysowanie to bardzo dobre zajęcie, pobudza kreatywność. Filmik bardzo pomocny.

    ReplyDelete
  43. Bardzo fajny filmik ;) kiedyś nawet myślałam o ASP bo to moje hobby, ale jednak nie wybrałam tego

    ReplyDelete
  44. Świetny filmik, na takich powinna się opierać edukacja w szkołach. :)

    ReplyDelete
  45. Zgadzam się z poprzednikiem edukacja w szkole powinna wyglądać właśnie tak!

    ReplyDelete
  46. Bardzo lubię blogi tego typu. W wolnej chwili chętnie sobie je przegląda. Bardzo inpsirujący filmik. Supper podoba mi się.

    ReplyDelete
  47. Sam od 2 lat już zajmuje się rysowaniem, ale raczej do szuflady... jednak rozważam pisanie bloga, bo w sumie czemu nie? :)

    ReplyDelete
  48. Ja niestety nie mam zdolności do takich rzeczy. Bardzo żałuję ponieważ lubię przeglądać takie rysunki. Świetny filmik.

    ReplyDelete
  49. Bardzo fajny blog, sam rysuje i lubie oglądać takie rzeczy.

    ReplyDelete
  50. Bardzo dobry poradnik - na pewno się przyda!

    ReplyDelete
  51. Świetny poradnik. Bardzo lubię blogi tego typu. Super

    ReplyDelete
  52. Zazdroszczę talentu wszystkim, którzy potrafią tak wspaniale rysować. Mnie niestety Bóg tym nie obdarzył :(

    ReplyDelete
  53. super poradnik, jestem wielkim fanem rysowania

    ReplyDelete
  54. Bardzo fajna sprawa, moim zdaniem na pewno przydatna rzecz.

    ReplyDelete
  55. To prawda, poradnik jest nnaprawde super.

    ReplyDelete
  56. Rysowanie to świetne i pożyteczne zajęcie, ponieważ rozwija naszą kreatywność :) Filmik bardzo pomocny.

    ReplyDelete
  57. Ja nadal mam problem z proporcjami ciała, a w szczególności twarzy, no ale trening czyni mistrza. Filmik pomocny, pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  58. Podoba mi się taka forma przekazywania wiedzy!

    ReplyDelete
  59. Bardzo podoba mi się ten blog. Jestem pod wrażeniem. Nie mogę sie doczekać kolejnych wpisów. Będę częściej tutaj zaglądać.

    ReplyDelete
  60. Wonderful, what a weblog it is! This blog provides valuable
    data to us, keep it up.

    ReplyDelete
  61. Bardzo fajna sprawa, moim zdaniem na pewno przydatna rzecz.

    ReplyDelete
  62. Szanuje wszystkich ktorzy maja taki talent mi niestety Bóg dał inny talent... potrafię dużo wypić :D

    ReplyDelete
  63. Wiele z tych rzeczy które są pokazane na filmiku potrafię narysować czyli... tez mam talent na to wychodzi :)

    ReplyDelete
  64. świetny filmik, bardzo pouczający

    ReplyDelete